tiistai 23. helmikuuta 2010

Pukeutuminen päivän pakkaslenkille

Tässä vähän vinkkejä, kuinka minä ainakin olen pysynyt lämpimänä -20 asteen pakkaskeleillä.
Tässä asussa on tallusteltu tänäänkin 9 km:n lenkki. Varsinkin nuo nahkaiset turkisvuorikintaat on kyllä tosi hyvät; käsiä ei palele yhtään missään vaiheessa!
Lenkkarit on minusta kaikista lämpimimmät kengät talvikeleillä; vielä kun niihin sujauttaa villasukat, niin varmasti pysyvät varpaat lämpöisinä:) Kerrospukeutuminen on tosi tärkeää pakkasella:

Eikä palellut yhtään, lenkillä kului aikaa 1 tunti 20 minuuttia ja lenkin pituus oli 9 km.

2 kommenttia:

Outi kirjoitti...

Minä olen koiran kanssa kulkenut paljon pakkasessa, mutta täytyy sanoa, että naama jäätyy aivan liikaa, vaikka mitä tekisi. Muuten kyllä pysyy lämpimänä, kun kunnolla pukee.

Soile kirjoitti...

No mulla ei kyllä naamakaan pahasti jäätynyt kun tuo pipo suojasi aika hyvin poskiakin:) Nenänpää vähän viimeisellä kilometrillä alkoi tuntumaan kylmältä, mutta ei pahasti sekään;)