tiistai 22. kesäkuuta 2010

Aamuaerobinen


Tänään pistäytin ihkauuden iloisen värisen juoksupaidan päälle ja lähdin juoksulenkille pelkän kahvikupposen voimalla. 
Juoksu tuntui tosi takkuiselta ja niinpä juoksin vain 3,5 km ja kävelin 2 km ja viimeisen kilometrin taas 6,5 km:n lenkistäni hölkyttelin. Ei taida oikein tällainen AAMUAEROBINEN minulle sopia....
Mulla on muuten tosi vaikea saada sykettä matalammaksi juostessa....mistähän se johtuu??? Sykemittari näyttää aina jostain syystä yli 160 sykettä.  Jos yritän juosta matalammalla sykkeellä menee juoksu kävelyksi. Tosin jaksan ihan hyvin juosta pitemmänkin matkan tuolla 160 sykkeellä, mutta onkohan se kuitenkin liian korkea, en tiedä!
Laskennan 220-ikä mukaan minun maksimisykkeeni olisi vain 170, joten tuo 160 on kyllä aika lähellä sitä...tosin sykemittariin olen kyllä esimerkiksi kovassa ylämäessä pyöräillessä saanut lukemaksi jotain 183 eli onko se sitten minun maksimisyke...enpä tiedä sitäkään.....

Sykemittarin lukemat tämänpäiväisen juoksu-kävely -lenkin jälkeen olivat seuraavat:
- kulutettu aika 51 minuuttia
- kalorikulutua 364 kcal
- keskisyke 154

Ruokailupuolella on tänään taas pikkaisen lipsahdeltu; 2x5 cm:n palanen pannukakkua naapurissa kahvilla käydessä ja illalla vieraita kestitellessäni sorruin ottamaan vähän jäätelöä ja 1/4 osa palan prinsessaleivosta :( Hyi minua!

Iltapalaksi otin vain 50 g kreikkalaista jogurttia sokerittoman mehukeiton ja vehnäleseiden kera.
Näiden syömisten jälkeen kaloreita koko päivälle tuli yhteensä 1548,
josta
proteiineja 106 g 
hiilareita 136 g
rasvoja 60 g
kuituja 18 g


4 kommenttia:

Kirjoittaja kirjoitti...

Minulta ei tuo aamuinen juoksu onnistu ilman aamupalaa. Kait siihenkin voisi tottua, mutta jotenkin kunnolla herättyä ja syömisen jälkeen se tuntuu turvallisemmalta.

Minä luulen, että se keskisyke tulee kyllä alemmaksi, kunhan vaan juoksukerrat lisääntyy. Niin minulla kävi. Ja samoin se oli talvella hiihdon kanssa. Ensimmäisillä hiihtolenkeillä sykkeet oli ihan taivaissa, mutta pikkuhiljaa ne tuli alas hiihtämisen lisääntyessä.

Kirjoittaja kirjoitti...

PS. Missä sun maha on? :D:D:D

Taina kirjoitti...

Minäkään en varmaan pystyisi juoksemaan ilman aamupalaa.
Ihanan pirteän värinen tuo uusi paita!

Soile kirjoitti...

Kirjoittaja: Ei se syke mulla laske vaikka kuinka juoksen....viime syksynä juoksin monta kuukautta ja sama juttu; aina keskisyke 160 nurkilla.....Niin ja on se maha siellä...paitahan on aika löysä vatsan kohdalta;)

Taina: Joo; kyllä se aamupala on ensin nautittava...tietenkin jos vain kävelee, niinkuin Jutta on kertonut tekevänsä; niin ehkä sitä jaksaisi;)